המדריך למתחוררת המתחילה

המדריך למתחוררת המתחילה

את עדיין עם אותם חורים מהילדות? אולי הוספת איזה הליקס בתיכון ואת רוצה להתחיל לקשט את האוזניים שלך קצת יותר ברצינות?

אם כן, אז הבלוג הזה בשבילך 😊

טרנד הפירסינג פה להשאר ואנחנו פה בשביל לעזור לכן לבנות את האוזן שאתן חולמות עליה!


אז איך כדאי להתחיל? כמה זמן לוקח לחור להחלים? ומה את צריכה לדעת לפני שאת מתחוררת?


לא כל אחת יכולה לעשות כל חור, לכל אוזן מבנהבואי נתחיל בלהכיר את האוזן שלך! אם תרגישי את החלק של החורים הרגילים תראי שהוא רך – החלק הזה נקרא התנוך, וזה אזור שמחלים יחסית מהר באוזן, ברוב המקרים חור בתנוך יחלים תוך 1-3 חודשים.


כשתעלי למעלה יותר באוזן או בחלקים הפנימים יותר, תרגישי שהם קשים יותר וזהו הסחוס. חור חדש בסחוס יחלים ברוב המקרים תוך 6-12 חודשים.


ההחלמה היא מאד אינדיבידואלית ומשתנה בין אחת לשניה ובין חור לחור.


מאידך, הכללים להחלמה טובה הם קבועים:

  • חירור במחט על ידי פירסר.ית מקצועי.ת ולא באקדח
  • העגיל איתו מתחוררים צריך להיות עגיל פירסינג יעודי, מותאם למיקום החור הספציפי ולאנטומיה שלך, עשוי מחומר עמיד והיפואלרגני. אנחנו ממליצות לרוב האיזורים באוזן להתחורר עם עגיל מוט ישר ולא עם חישוק. במיוחד בהליקס! החישוק לוחץ על החור ויוצר באמפס, מה שמקשה מאד על תהליך ההחלמה.
  • יש להקפיד על הוראות הטיפול לאחר הניקוב!
  • כחודש-חודשיים לאחר החירור יש להגיע לביקורת (בהתאם להנחיות שקיבלת מהפירסרית)
  • יש להגיע לקיצור המוט downsize

עגילי הפירסינג שלנו עוצבו לאחר מחקר מעמיק של התחום ובהתייעצות עם פירסרים מקצועיים המובילים בארץ. הם עשויים זהב 14 קראט, בעלי סגירה שטוחה המתאימים לאזורים השונים באוזן, הם מעט ארוכים ועבים יותר מעגיל רגיל, ונועדו לאפשר לגוף להחלים את הנקב.


לפני שאת מגיעה לחירור אנא ודאי ש:

  • אכלת ארוחה קלה בשעות שלפני החירור
  • לא צרכת אלכהול 12 שעות לפני
  • אינך בהריון או מניקה

סיימנו לחפור על בטיחות ועכשיו נעבור לחלק הכיפי! אז איך להתחיל לעצב את האוזן שלך?


מאד מומלץ להגיע לתכנון מקדים עם הצוות שלנו בחנות. נוכל לייעץ לך מהם החורים המתאימים לאנטומיה שלך, אילו עגילים יתאימו ובאיזה מיקום, נוכל להתאים לתקציב שלך אפשריות שונות ונבנה יחד תוכנית פירסינג. יש להתחשב בסיבולת שלך ובזמן ההחלמה כשבונים תוכנית, מומלץ להתחורר עד 2-3 חורים לכל היותר בביקור אחד.


טיפים להגיע אל היעד – אוזן מנצנצת

  • יש לך חורים שנסתמו? מנסיוננו קיים סיכוי סביר מאד שהם עוד פתוחים ואת רק צריכה עזרה להכניס עגיל. מוזמנת להגיע אלינו בימי פירסינג ונבדוק מה אפשר לעשות! שימי לב שחור שנפתח מחדש גם עובר תהליך החלמה ועל כן כל הדגשים ממקודם לגבי החירור וההחלמה רלוונטים גם פה.
  • כאמור, התנוכים מחלימים הכי מהר ולכן מומלץ להתחיל משם, כדי שעוד חצי שנה מהיום תהי כבר אחרי הסיבוב השני של החירורים והאוזניים שלך יהיו משמעותית נוצצות יותר.
    זכרי שאנחנו כבר לא בשנות ה90 וחור 3/4/5 הם לא האופציה היחידה שקיימת לתנוכים. אולי דווקא יתאים לך לוב גבוה או פלאוטינג מרחף בין שני חורים? כאן תוכלי לקרוא עוד על טרנדים הפירסינג המומלצים שלנו.
  • אם יש לך אוזן קטנה או שאת לא טיפוס של הרבה בלינג, או פשוט לא חושבת שתסתדרי עם הרבה עגילים – אולי בכלל לא צריך הרבה חורים, ומספיק להוסיף חור שווה אחד כמו קונץ’ או רוק שמוסיף המון.

משחק בין עגילים צמודים, תלויים וחישוקים

איזון בין יהלומים לזהב

  • מיקום החור בהתאם לצורה של האוזן – האם החור שאת רוצה הוא במקום שטוח יחסית? או שיש שם בדיוק איזו גבעה קטנה? או אולי בכלל על העיקול של האוזן? כל אוזן היא יחודית והחורים שהכי יתאימו לה תמיד יתחשבו באנטומיה. למשל חור גבוה בתנוך נמקם בנקודה שתתחשב בתחילת הסחוס וגם בתחילת הקיפול של האפרכסת, או למשל הליקס נמוך שהרבה רוצות ממש באמצע האוזן אבל האנטומיה לא מאפשרת את זה בגלל הקיפול הצפוף שם.
  • בחירת העגיל המתאים – חישוק או מוט ישר? לרוב המיקומים נמליץ להתחורר עם עגיל מוט ישר (נקודה) ולא עם חישוק. מאחר והחישוק לוחץ על החור ועלול ליצור באמפים, וההחלמה איתו משמעותית איטית וקשה יותר ברוב המקרים. לאחר ההחלמה או לפחות אחרי השלב הראשוני של 2-4 חודשים ניתן לפעמים להחליף לחישוק (מאד אינדיבידואלי). בהליקס אנחנו ממליצות להחליף לחישוק רק לאחר החלמה מלאה, טראגוס אפשר להחליף לחישוק לאחר 2-4 חודשים. בתנוכים מסוימים אפשר להתחורר מהתחלה עם חישוקים.

פירסינג קייט. להוסיף גוש זהב אם את עונדת יהלומים

פירסינג בננה מרקורי. לפעמים צריך רק חור אחד שווה

איך לבחור מבין כל עגילי הפירסינג? בחירת העגיל צריכה להתחשב בתקציב, במבנה האוזן ובסגנון האישי

  • אנחנו אוהבות לשלב בין עגילי יהלומים לעגילי זהב לא משובצים, ובין עגילי חישוק לצמודים ונתלים יחד – וליצור משחק א-סימטרי של עגילים עדינים.
  • אם את עם לוק קבוע של חישוקי זהב למשל, אז אולי שילוב של יהלום מנצנץ ישלים את הלוק – כמו פירסינג וונדי, פירסינג מרקיזה. או לחילופין, אם את עונדת עגילי יהלום קבועים, יתאים לך איזה גוש זהב קטן ללא שיבוץ שיתן להם קונטרה כמו פירסינג קייט, פירסינג אלזה חלק.
  • אם יש לך מעט חורים אולי תרצי לשלב עגילים עם יותר נוכחות כמו – פירסינג אנה, פירסינג ברנדון. אלו עגילים שגם מאד יתאימו במיקום של עיקול באוזן.
  • אם יש לך הרבה חורים, דווקא העגילים הקטנטנים שלנו יכולים להקפיץ ולא להעמיס – פירסינג ברנדה, בומרנג, טיפאני קטן, קלואי, פרינס.

אולי דווקא יהלומים שחורים

העגילים הקטנטנים מקפיצים ולא מעמיסים

  • טיפ נוסף להרבה חורים – דאבלים! אם את מהמכורות כמונו אבל לא רוצה מראה עמוס, אפשר לשלב את אותו העגיל פעמים. הליקס חלק, טיפאני קטן, וונדי.
  • צריך לבחור אוזן להתחיל ממנה כי זהו הצד שלא תוכלי לישון עליו זמן מה (אלא אם את ישנה על הגב כמו ערפד כל הלילה). רק לאחר שהחורים החלימו לחלוטין בצד הזה, ולאחר דאונסייז (הקטנת המוט כך שהעגיל יחסית צמוד לאוזן) – תוכלי לעבור לחורר את האוזן השניה ולישון על הצד הראשון.
  • אם את מתקשה לא לישון על העגילים, נסי לישון על כרית טיסה בה האוזן שלך תשב בחור. מצאנו גם מוצרים מעניינים כאלו שיכולים לעזור בתקופת ההחלמה (לינק לכרית פירסינג).

למה לא כדאי להתחורר עם חישוק

ועוד שני טיפים כלליים:

חור חדש הוא קצת כמו אח קטן שצריך הרבה תשומת לב : ) ואז אחיו הגדול (החור הקודם) שעודנו צעיר, עשוי להתמרד ברגרסיה. הקדישי לאוזניך את זמן ההחלמה שהן צריכות ואל תמהרי להעמיס עוד חורים, תני לגוף את הזמן שלו בין חור לחור על מנת שההחלמה תהיה מיטבית.


הקפידי לשים לב לעגילים שלך – שכל הסוגרים במקום, שאין שערות מגולגלות סביבם, שאין חור שצריך יחס מיוחד, שהעגילים יושבים כמו שצריך וסגורים כמו שצריך. כמובן שאת כל זה עושים עם ידיים נקיות שטופות עם סבון! שימי לב שהכלל

החשוב ביותר להחלמה הוא לא לגעת ולשחק עם העגילים בכלל.



מזמינות אותך לבוא לעצב את האוזן שלך! נשמח לייעץ ולעזור בהחלטות, כל אחת לפי טעמה האישי ומבנה האוזניים שלה

לקביעת תור



נכתב על ידי
צוות החנות